zondag 28 februari 2010

Versailles


Deze week vond onze personeelsbijeenkomst plaats.
Ik stond vlakbij De Kringloper geparkeerd en ben
daar natuurlijk even een kijkje gaan nemen. Deze
keer dacht ik met lege handen te vertrekken. Ik was
al op weg naar de uitgang toen mijn blik viel op een
vitrinekastje vol hengelsportspulletjes. Er lag een bruin
boekje tussen. Ik dacht dat het een soort almanak was
zoals mijn man die weleens raadpleegt voor de getijden
en de maanstand. Maar het woord Versailles....... zou het
iets te maken hebben met mijn lievelingspaleis????
Toen ik het boekje opensloeg kon ik mijn ogen niet
geloven. Het bleek een mapje vol oude postkaarten van
Versailles te zijn!


Ik kon nergens een jaartal vinden, maar op de achter-
kant is wel een speciaal posttarief vermeld voor
kaarten met niet meer dan vijf geschreven woorden.
Intussen had ik ook het prijskaartje gezien. Dat moest
een foutje zijn. Ik ben zo snel als kon gaan afrekenen.
Even later zat ik met hartkloppingen en een brede
grijns in de auto. Zoveel moois, voor 2 euro en 55 cent!








Een hele fijne zondag,
lieve groet, Antonia

26 opmerkingen:

Jolanda zei

Wat een prachtige vondst...lag vast op je te wachten! Geniet er maar van, even weg zwijmelen met deze regen kan geen kwaad. Groet Jolanda

Mayflower zei

Wat een geluk Anja, dat je oog er op viel. Dan heb je zomaar een prachtige vondst, de kaarten zijn prachtig.
Fijne zondag.
Lieve groet, Mea

APL Living zei

Heel erg mooi, speciaal en uniek!!

Wat betreft je vorige post heb ik het boek op m'n verlanglijstje gezet (voor de zomervakantie). Nog bedankt voor de tip en voor je gezellig blog!
Groetjes Arlette

La Maison zei

Dat is nu weer zo'n treffertje, dat mapje lag echt op jou te wachten.
Versailles is inderdaad een prachtig paleis, maar wat dacht je van Fontainebleau en ach, er zijn zoveel mooie optrekjes in Frankrijk, ik kan niet echt kiezen omdat het iedere keer weer spannend is om een kasteel te betreden.

groetjes
Hermine

Sylvia zei

Wat fijn dat je voor een spotprijs zoiets prachtigs hebt kunnen kopen !
Ik weet hoe het voelt, je kan er dan zo van genieten.
Groetjes,
Sylvia

Loveforpiemonte zei

WOWWWWWW!!!!
Leuk voor je hoor,
groetjes Madelon

Bizzy @ home zei

Dat zijn nou van die treffers. Geweldig mooie kaarten.
Even over je vraag: ja, servettenlijm of terwijl decoupagelijm gebruik ik voor de eitjes.
Groetjes Renny

Hannekie(Sisterly) zei

ooo wat een mooie vondst. heerlijk he daar kun je zo van genieten
gr hannie

kralenqueen zei

Waar een vluchtig bezoekje aan de kringloop alweer niet goed voor is. Gewoon even doorheen lopen en dan opeens zoiets moois tegen komen. Helemaal super. Geniet ervan.
Groetje Rianne

It's me zei

Wat mooi zeg !! wij zijn er geweest versailles wie niet ??

Echt genieten zeg die kaarten,....prachtig hoor!!

Mooi je site zo ..........enne fijne zondag groetjes Ria

Madelief zei

Hoi Anja,

Wat een prachtige vondst! Dat is nog een geluk hebben!

Fijne zondag.

Lieve groet, Madelief

It's me zei

Hoi

Ja wij hebben er ook een er staat geen datum in alleen serie 1 staat er boven op heb je daar wat aan ?

Groetjes Ria

kienkele zei

Hallo Anja, waauuww, wat een vondst zeg, dat lag gewoon op jou te wachten denk ik. En die prijs... soms sta ik versteld van de prijsverhoudingen bij de kringloop, en af en toe heb je gewoon ontzettend geluk. Het is je van harte gegund, fijne avond nog, lieve groet, tineke

LiLi M. zei

Enig! Wat een leuke vondst! Ja, dat heb je bij de kringloop hè? Iedere keer denk je; het is weer niks en dan die ene keer...maakt alle andere keren de moeite waard!

Enjoy the Seasons zei

Hallo Anja,
Wat een geluk zeg om zoiets moois te vinden, en dat voor die prijs!!
Zo ga je 10 keer voor niets naar de kringloop om dan toch weer een keer een leuke vondst te doen!
Fijne week...
Groeten Vroni

Manja, Brocante de Knotwilg zei

mooie vondst
Antonia
Bedankt voor je berichtje
Fijne week verder
Vriendelijke groetjes Manja
Brocante de Knotwilg

Irma zei

Heej Antonia,

Daar moet je gewoon naar binnen, er voorbij lopen zonder een bezoekje kan echt niet en gelukkig maar want anders zou je dit moois mis gelopen zijn.
Wat aparte en dat voor 2,55 euro dat maakt het helemaal af zo'n vondst.
Je weet toch niet wat je ziet als je zo'n mooi mapje open maakt en je vind die kaarten,ik had je gezicht wel eens willen zien volgens mij maakte je een sprongetje;

Alvast een heerlojke nieuwe blogweek, veel liefs Irma

Claudia B. zei

Toevallig was ik afgelopen woensdag nog in Versailles! Heerlijk rondgelopen en ook nog even de tuinen ingeweest. Helaas waren alle beelden in de tuin afgedekt en ook de fonteinen spoten niet. Het ging ook nog heel hard regenen toen we buiten waren maar van de binnenkant hebben we meer dan genoten! We hebben daar trouwens overheerlijk bananenbrood in het restaurant genomen bij de koffie, een echte aanrader!

Boekje is super, ik vind de kringloop soms zo raar met zijn prijzen, sommige dingen zijn belachelijk goedkoop terwijl andere artikelen gewoon veel en veel te duur zijn.

Fijne avond nog!

Patricia zei

Wat een ontzettend mooi boekje heb je gevonden en dat voor voor maar 2,55!! Heerlijk he lekker rondsnuffelen bij de kringloop...

Liefs Patricia

Ger zei

Hoi lieve Anja,

Wat 'n heerlijke vonst zo bijna op de drempel.....
En dan hélemaal omdat Versaille je lievelingspaleis is.
Moet toch op een of andere manier te achterhalen zijn hoe oud het boekje is. Ik zou het eens meenemen naar een antiquariaat die kunnen er vast iets meer over vertellen.
En denk dat er binnen de bibliotheek ook wel een mogelijkheid bestaat om te zoeken naar deze oude boekjes met postkaarten?
Ik kocht jaren geleden ook voor 'n grijpstuiver een ets bij de kringloop.Heeft jaren in de gang gehangen en toen ik pas achter de pc zat ben ik eens gaan Google met de naam van de etser, en tot mijn grote verbazing is het een hele bekende:Johannes Mattheus Graadt van Roggen,Amsterdam, 28 mei 1867 – Alkmaar, 26 augustus 1959 was een Nederlands tekenaar, schilder en grafisch kunstenaar. Hij wordt beschouwd als een voorloper van de Bergense School.

Een vriendelijke bibliothecaresse heeft voor mij navraag gedaan en er bleek in onze hoofdstad in de bieb een catalogus te liggen die zei naar mijn woonplaats heeft laten komen en ik kreeg de gelegenheid om alles over deze kunstenaar te lezen.

Ben nog niet aan het boek Winterpaleis begonnen,
mijn weekend was ondanks het alleen zijn druk bezet.

Ik wens je veel plezier met en van je prachtige aanwinst.

Leuke blogweek!!
Liefs,
Ger

Unknown zei

hihihih snel betalen ennog net niet rennen naar je auto!!!!:)
En DAT tussen de hengelsportspullen???? Zo zie je maar je moet gewoon OVERAL je neus in steken;)!
Mooi man!

groetjes
Lynda

Unknown zei

Wat een leuke vondst!
Echt een tref dat je daar even naar binnen liep en dit moois vond!
Geniet lekker van je kaarten, leuk om weer mee te decoreren en bedankt dat je me nu volgt!

Lieve groet,
Monique

Manja, Brocante de Knotwilg zei

Hallo Anja
Ik heb een verrassing voor jou!
kijk maar even op mijn blog.
lieve groetjes Manja
Brocante de Knotwilg

greet's foto's zei

nou, dat was een geweldige vonst,jammer dat je niet weet hoe oud het is,zie je wel ,het is altijd de moeite waard om even langs te gaan.
groetjes oma nijn

Pas de deux zei

Dag Anja, Wat een treffer dat ik je blog heb ontdekt. Schitterend. Ik ga hem helemaal uitpluizen. De sfeer is prachtig. Als je het leuk vind, kijk dan ook even op mijn blog. Groeten, Lilian

Unknown zei

Dat noemen ze nu wel heel toepasselijk 'De Koning te Rijk'.
Geniet van je aankoop!
Lieve groet, Marja