woensdag 7 september 2011

Macarons




Eindelijk heb ik ze dan ook,  macarons.
Het elegante dubbele amandelschuimkoekje
met een crèmelaag ertussen is een echte
Parijse uitvinding. Italiaanse koks die Maria
de Medici meenam naar Frankrijk in 1533
bakten al macarons, net als twee nonnen tijdens
de Franse revolutie. Maar er is er één die als
eerste op het idee kwam de koekjes op elkaar te
plakken, met een crèmelaag ertussen. Dat was
in 1930 Pierre Lafontaine, kleinzoon van de
Parijse banketbakker Louis-Ernest Ladurée.
De naam Ladurée werd met de 'macarons de
Paris' wereldberoemd.










Of liever gezegd, ik had ze. Want het is waar,
macarons hebben een hoge dooreetfactor. Je
ziet ze tijdens het fotograferen verdwijnen!



Fijne woensdag,
Antonia

34 opmerkingen:

Nicole (MLBV crafting) zei

Geweldige foto's heb je van de macarons gemaakt. Maar afblijven is heel moeilijk, heerlijk gewoon.
groetjes, Nicole

Bizzy @ home zei

Het water loopt me in de mond...heerlijk! Leuk om mee te fotograferen.
Lieve groet, Renny

@nne zei

ze zien er heerlijk uit! liefs, @nne

Home and Lifestyle zei

Toen we in de meivakantie in Parijs waren, heb ik ze wel gezien maar niet meegenomen! Hoe dom kun je zijn want als ik naar je foto's kijk Anja....ze lijken me zó lekker!!!

Ik wens je een fijne dag!! Lieve groetjes, Ingrid

Michelle zei

Ja ze zijn mooi en lekker! hier maken we ze soms maar de kleuren lukken nooit....

ps jou kans op de give away gaat naar pink princess, zeker vind ik dat goed ;-)

Lieve groetjes Michelle

Sjonke's Kronkels zei

Ik krijg ineens ontzettend zin in zoete macarons en een tripje Parijs!!! Prachtige foto's Anja.
Lieve groetjes,
Marion

Claudia Leertouwer zei

Volgend weekend gaan we naar Parijs, jij weet wel wat ik nu op mijn verlanglijstje zet!

Porva Inn - Greenvalley Estate zei

mmmmm verleidelijk....
groetjes Trudy

Marjan zei

Hier moet ik dus geloof ik maar gewoon niet aan beginnen. Iets te lekker volgens mij! Leuke foto's!
groetjes
Juul

Janny zei

Wat zijn het toch heerlijke en mooie koekjes, hoewel... koekjes is bijna een oneerbiedig woord hiervoor.
Ik had ze laatst van Jonnie Boer. Mens... wat vielen die tegen: totaal geen smaak aan. Ik denk nog steeds aan de echte van Ladurée die ik ooit at. Hier in de omgeving is niks wat er een beetje op lijkt!
Janny

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

heb ze nog nooit gegeten .... moet maar eens gebeuren al zijn ze wel erg mooi prachtig op de foto ....lieve groet rosita

Huys 50 zei

Wat leuk jou uitleg,en de foto,s zijn geweldig,maaaaaarrr ik lust die dingen absoluut niet hé, hahah.jehggg....
Maar leuk zijn ze wel en staan natuurlijk super op tafel op een mooi bord of schaal.
Hier zouden ze niet werdwijnen tijdens het fotograferen,nee ik denk dat ze na verloop van tijd allemaal groen worden, ahhaha..

Geniet jij er maar lekker van !!

groetjes Dicky Marie.

kralenqueen zei

Heerlijk !! en klopt ook helemaal als je ze in denkt te hebben een dag later "had " je ze.

Oh en Anja succes met zoeken naar de adidas jasjes met leren mouwen. Heb je al op de site gekeken van ze ? Ik heb ze nog niet ergens zien hangen.

Groetjes Rianne

Krek wak wou zei

Die lijken me lekker....ik heb ze nog nooit gegeten; het water loopt me in de mond bij die mooie foto's!
Groetjes van Nicole

Stina zei

eerlijk gezegd nog nooit geproefd....maar die kleurtjes alleen al zien er mooi uit.

gr Stina

Bonjade zei

Ha ha moet wel om je lachen....
Op zijn ze al ;0)
Tja geef je niet ongelijk, ze zien eruit om op te eten ;0)
Had je ze gekocht of zelf gemaakt?
Fijne dag
Liefs

Rozmeen zei

Hmmmm Ik krijg helemaal trek :-)

Liefs,
Rozmeen

Created by Essie zei

Nou ik kende ze niet . maar ze zien er heel uitnodigend uit. Met al die leuke kleurtjes en als ze zo lekker zijn dan is het niet verwonderlijk dat ze met het fotograveren zo verdwijnen. Ha Ha

Lieve Groetjes
Esther

THE BLACK BARN zei

ERG LEKKERRRRRRRRRRR!

FIJNE DAG,

MIRANDA

It's me zei

Ze zijn ook zo lekker !!!..liefs van mij....xxx...

Unknown zei

ooohooooo macarons!!!!! *SMEK*...ik zie letters en woorden, maar heb géén idee wat je schrijft, ik heb alleen oog voor die prachtige kleuren, en de zoete herrinnering aan mijn doosje parijse macarons!!!!*zucht*

Liefs,
Lynda

Madelief zei

Hoi Anja,

Ik zou er zo best wel eentje bij de thee willen :-)

Een gezellige avond!

Madelief x

Anoniem zei

Haha dus ze zijn al op,ze zijn idd erg lekker! fijne avond,lieve groet Joke.

hokje zei

Ze zijn heerlijk en ook nog eens erg fotogeniek!

Fijne avond! Lieve groet, Miranda

Mayflower zei

Mmmm..... heerlijk die macarons en wat leuk dat je er een stukje geschiedenis bij verteld Antonia.
Prachtige foto's.
Lieve groet, Mea

Hannekie(Sisterly) zei

mmmm..nog nooit gehad maar zien er heerlijk uit zeg
liefs hannie

Verrassend Goed! zei

Heerlijk, heb je nog wat over?
warme groet,
Marianne

little sweet things zei

Ze zien er heerlijk uit maar tot nu toe heb ik er nog nooit een gegeten. Volgens mij heb ik ze wel eens bij de V&D zien liggen, verder zou ik niet weten waar ze macarons verkopen.
Groetjes, Sas

Ger zei

.....uuuuuh.....hoop niet dat je nou op dit nachtelijk uur met kiespijn of buikpijn in je bedje ligt;-)na al je gesnoep!

Wat zien ze er toch altijd mooi uit die macarons,zeker ook op jou foto's!!!

Toevallig is onze kleinzoon vandaag via school met een aantal leerlingen naar Parijs vertrokken.
Afgelopen week belde hij nog om te vertellen wat een druk programma ze hebben in die 3 dagen,en dat hij er erg veel zin in had.
Nou maak ik me geen illusies....
want ik geloof toch echt niet dat hij tijd heeft om ''uren'' in de rij te staan bij Laduréé voor 'n paar macarons;-)in zo'n prachtig doosje.

Keek net nog even op hun website....en zat te spelen als een klein kind met alles wat je daar kan openen:-)Jammer dat ik niet ff kon proeven daar want ik heb ze nog nooit gegeten.

Lieve groeten,
Ger

Yvonne zei

haha, je ziet ze verdwijnen tijdens het fotograferen, ze zullen nu dus al wel lang op zijn, hoop dat je er van hebt zitten genieten
ze zien er erg lekker uit!!
groetjes Yvonne

bleudelavandou zei

Prachtig die macarons, ik vind ook de geschiedenis ervan heel interessant, wist niet dat deze gebakjes al zo lang bestonden.

Groetjes

marieke

Sylvia zei

Ja, ze zien er niet alleen heerlijk uit, ze zijn ook heerlijk !
Ik had er ook gekocht, met verschillende smaken, ik wou ze allemaal proeven :-)
Toen ik de foto's op mijn computer bekeek, kreeg ik ook weer zin voor eentje.
Wens je een fijn weekend,
Sylvia

De Ruijsbroekjes zei

Ojaaaaa graag in elke wang eentje ! Yummie ! Ik heb ze pas geleden zelf gemaakt, best moeilijk, ze zagen er niet zo erg mooi uit, maarde smaak was er niet minder om...je begrijpt wel waar ze gebleven zij hè ? Morgen ga ik met een run clinic beginnen...als die macarons moeten er weer af...hopelijk trappen de muffins op mijn heupen er ook in..en verdwijnen die ook door het hardlopen... Hahaha

Fijn weekend

Tanja zei

Hallo Anja,
bedankt voor je mooie reactie bij mij, lief.
Ik had je wel bij mijn favorieten staan maar ik was nog geen volger bij je. Maar nu wel, ik ga je volgen
en ik zeg tot gauw

Lieve groet
Tanja