vrijdag 6 januari 2012

Amaryllis





Het nieuwe jaar begin ik altijd met witte bloemen,
deze keer Amarylissen. Ik kom best wel vaak rode
exemplaren tegen als snijbloem maar bijna nooit
witte. Dus heb ik meteen maar een flink aantal bloemen
meegenomen. Ze staan voor de Franse spiegel, dus dat is
dubbel genieten! Omdat het toch wel een beetje kaal
lijkt binnen zo zonder kerstspullen heb ik er nog een oude
kaart van de antiekmarkt aan toegevoegd.  Ben toch zo
benieuwd voor welke gelegenheid de foto gemaakt is, maar
dat zal ik helaas nooit te weten komen.














Fijn weekend gewenst,
Antonia

25 opmerkingen:

Thuis bij Tjits zei

wat mooi witte amarylissen! ik heb een witte orchidee voor mijn Franse spiegel staan en ik heb het stokje eruit gehaald zodat de bloemen wat gaan hangen, staat wat speelser.
En op tafel staan hier witte ranonkels en paarse anemonen, ik had ook zo'n zin in bloemen nadat de kerstspullen waren opgeruimd!
mooi die oude foto.. ik ben ook altijd zo benieuwd naar het verhaal erachter..

fijn weekend!
lieve groet, Tjits

Home and Lifestyle zei

De witte amaryllis vind ik ook het mooist, gelukkig heb ik hier toch wel diverse winkels in de buurt waar ze deze kleur verkopen!

Handig trouwens om deze bloemen voor de spiegel te zetten...twee voor de prijs van één ;-)!

Ik wens je een heel fijn weekend Anja! Liefs, Ingrid

Alexandra zei

Wat een mooie foto's.
Ik ben ook gek op Amarylessen.
Heel bijzonder, dat je deze foto's zo gedetaileerd heb gefotografeerd.
De stampers en de adertjes in het blad.
Oude foto's zijn altijd geweldig.

Fijn week-end.

Michelle zei

Was gisteren ook in het tuincenter en zag ze ook staan, nu heb ik spijt dat ik ze niet meegenomen heb...mooi je foto's!

Liefs Michelle

ida zei

Mooi je amaryllis en zeker witte vind ik mooi ,ik heb er nog een bol van liggen hij begint uit te komen .
Fijn weekend
Lieve gr...ida

Ger zei

Hoi lieve Anja,

In de symboliek der bloemen staat de witte Amaryllis voor 'Betoverende Schoonheid'
en als ik naar jou foto's kijk kan ik dat alleen maar beamen.

Jij weet het altijd weer net even iets anders te brengen op een sfeervol aantrekkelijke manier!!!

En dan de foto:moeder met haar 4 mooie dochters waarvan de jongste niet één maar 4 moeders zal hebben gehad??;-)
Je kan er enkel naar gissen als je de personen niet kent,
weet je, ik heb een muurtje in huis met allemaal hele oude foto's van familieleden en ik sta die foto's vaker van heel dichtbij te bekijken en vind het dan zó leuk om in die gezichten van familieleden van ver terug voor 1900 bepaalde trekken te zien van familie van nou.
En telkens ontdek ik in de kleding van de vrouwen/meisjes 'n detaille wat heden ten dage terug komt in het modebeeld op straat.

Het zal hier nog enkele dagen duren voor dat de Kerstversierselen op de zolder belanden en de materialen uit de natuur in de gft bak,ik ben er nog niet aan toe gekomen om het op te ruimen,we blijven hier bezig met feestvieren.....dag voor Kerst verjaardag zoonlief, dan de feestdagen,gister mocht ik me weer een jaartje ouder rekenen,zondag nog goede vrienden die gezellig 'n dagje komen, en dan ga ik maandag echt beginnen met opruimen en de grote poets wat de laatste weken meer met de Franseslag gedaan is tussen de bedrijvigheid en drukte door.

Hi,hi......en mijn familie kent me wel zó goed dat ze weten mij niet blij te maken met bloemen op verjaardag omdat ik het dan alles bij elkaar te druk vind worden,
dus na de ''schoonmaak'' ga ik verse blommen kopen van het geld wat aan menig flesje drank hing of bloemenbon verstopt in verjaarskaartje.

Zo..... nou ga ik me er eens in verdiepen wat ik zondag mijn gasten voor ga schotelen.

Fijn weekeind en lieve groeten in het nieuwe jaar!!!

Ger

Theemuts Rommelhoekje. zei

Dat doe ik ook altijd ; kerstboom eruit -verse bloemen erin !
het vrolijkt je huis altijd fijn op .

fijn weekend,Romkje xx

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's! Dat is zo genieten.
Mijn mini-amaryllus die ik met de feestdagen haalde, is met haar laatste dagen bezig. Bijna uitgebloeid.

Fijn weeekend gewenst en liefs,
Gerry

Red Rose Alley zei

Thank you for visiting and following Red Rose Alley. You have such a lovely blog, and I will be back to visit with you again soon.
~Sheri at Red Rose Alley

Bizzy @ home zei

Prachtig zijn ze in het wit, de rode mogen er hier niet in hihi..
Jij ook nog alle goeds voor 2012, of had ik dat al gezegd...ik houd het soms niet meer bij.
Je gaf aan dat jullie ook op zoek zijn naar een camping aan de Middellandse zee. Mocht je de link willen, mail me dan maar even. Wij vonden het vrij lastig echt een geschikte camping te vinden...nou weet ik niet of dat wat over de campings zegt of over onze wensen...ahum.

Lieve groet, Renny

REDNEVAL zei

Antonia!
Amarilis wonderful.

I wish you HAPPY NEW YEAR 2012,
full of happiness, joy, peace, health and love!!

Jarka

Janny zei

Ik heb hier een grote grijze vaas staan gevuld met zes prachtige witte amaryllisen. Een fraai gezicht tegen de grijze muur! Heerlijk als alle kerstspullen weer op zolder liggen en de huiskamer weer leger is, he?
Janny

Stina zei

Hier ook alleen de witte Amaryllis,wat een schone bloem he.

fijn weekend
liefs

What's in a day zei

Mooi de witte, ik kom net bij mijn moeder vandaan die heeft prachtige rode staan, bij haar staat het heel mooi, hier in huis niet:))
Weet je ik geniet gewoon van de bol, de bloei, de schoonheid is zo groot, je blijft ernaar kijken.

Fijne avond voor jou,

♥Eefie

It's me zei

Heel mooi hoor.....heel fijn weekend liefs van mij...xxx...

Maaike zei

Wat een prachtige foto's!

Fijn weekend!
Groeten Maaike

Sylvia zei

Heel mooi die witte bloemen, Anja !
Ja, als ik naar oude foto's kijk, vraag ik me ook wel eens dingen af ...
Fijn weekend,
Sylvia

hokje zei

Prachtige bloemen en helemaal in het wit (vind ik trouwens altijd mooi; witte bloemen) Leuk idee om ze voor de spiegel te zetten.

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Loraine Living zei

Ik kwam via anderen op je blog terecht, laat ik nu net witte amarrylissen hebben gekocht, ze moeten nog wel uitkomen...je hebt ze wel prachtig op de foto gezet.
Ik geniet nog even verder van je blog en wens je een fijn weekend.
Groetjes Diana

Sjonke's Kronkels zei

Heel mooi Anja!!! Je brengt me weer op goeie ideeen. Vandaag even de bloemist een bezoekje brengen.....heel fijn weekend,
Marion

wonen met brocante zei

Ben gek op witte amaryllissen. Je hebt er mooie foto's van gemaakt. Bij mij staan ze na weken in de bol te hebben gezeten nu ook in bloei! Groetjes Peggy

bleudelavandou zei

Prachtig die witte amarylis, je geeft mij een leuk idee voor volgende week, dan verhuist de kerstversiering naar zolder.

Liefs
marieke

Mayflower zei

Wat mooi zijn de witte Amarylissen Anja. Zo mooi om alle lege plekken van de Kerstspullen te vervangen met bloemen.
Ik ben er nog niet toegekomen om voorjaarsbloeiers in huis te halen, maar ga volgende week zeker even langs de bloemist.

Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Claudia Leertouwer zei

Wow wat een mooie foto's!

Anoniem zei

Hallo Anja,

Mooi hoor, en door de spiegel krijg dubbel waar voor je geld!

Ik ga ook nog eens even kijken of ik wat witte kan kopen! Dan hang ik er nog eens een paar aan de gordijnroe!
Dat is me wel erg goed bevallen, en ze blijven best lang mooi!

Fijne week.

Lieve groet, Thea ♥