donderdag 11 november 2010

Barjac



Enkele weken geleden kocht ik het tijdschrift
Seasons vanwege een brocante special. Pas
deze week had ik tijd om deze special eens goed
door te lezen. Mijn aandacht ging vooral naar de
brocante- en antiekmarkten in Zuid-Frankrijk.
Daar brengen wij meestal de zomervakantie door.
In het lijstje staat: Tijdens het paasweekend en
rond 15 augustus vierdaagse antiekmarkt in Barjac.
Deze antiekmarkt hebben wij dit jaar bezocht!














































Het was er fantastisch. Heerlijk weer en heel veel
kramen vol met de mooiste spulletjes. Helaas waren
die over het algemeen bijna onbetaalbaar. Ik zag daar
een kobaltblauwe sifonfles waar ze 189 euro voor
vroegen. Maar natuurlijk vonden wij er ook nog een
paar echte koopjes. Een stapeltje prachtig bewerkte
bakvormpjes, een bundeltje met supermooi bestek en
een serie oude kaarten. Deze had ik nog niet aan jullie
laten zien, dus bij deze!











Heel fijn weekend gewenst,
lekker bij de kachel!

Antonia

18 opmerkingen:

kienkele zei

Dag Anja, die aankopen waren nog wel even de moeite waard om te laten zien, prachtige dingen zeg!
En het is inderdaad weer om bij de kachel te zitten, kaarsjes aan, heb vandaag de nieuwe JdA Living gekregen, dus....genieten!
Fijne avond, lieve groeten, Tineke

kralenqueen zei

Wat leuk dat je je brocante markt tegen kwam in de Seasons. Kreeg je alweer heimwee naar de vakantie ? Altijd jammer van die belachelijke hoge prijzen,maar je hebt wel leuke kooopjes op de kop kunnen tikken.
Groetje Rianne

Kom Achterom zei

Ha anja
Leuk zo even terug kijken en je vormpje is echt een plaatje!
Ik ben geaboneerd op de seasons en ik kijk er altijd naar uit! zo'n heerlijk blad!
fijne avond
Yolanda

Home and Lifestyle zei

Hoi Anja,

Wat leuk dat je een artikel aantrof over een markt waar je zelf geweest bent! Jammer dat het er allemaal bijna niet meer te betalen is, je zou toch denken dat toeristen daardoor toch een keer weg zullen blijven...of er alleen over heen lopen om het sfeertje te proeven. Want dat is natuurlijk wel erg leuk! Gelukkig dat je nog een paar mooie aankopen hebt kunnen doen!

Alvast een fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

alma zei

Prachtig die spullen van de Franse markt! Ja wat durven ze soms prijzen te vragen! Maar jij bent goed geslaagd. Het is ook de sport om de leuke koopjes te vinden!
En dat is je goed gelukt!

Groetjes
Alma

Anoniem zei

Nou Anja,

Die bakvormpjes zijn idd erg apart. Ik vind ze heel mooi!

Maar ook het bestek is zeer zeker de moeite waard.
Leuk om jou markt tegen te komen op deze manier!

Fijne avond verder, liefs Thea

Alle mooie dingen zei

wat een leuke spullen ik heb de seasons ook gekocht maar ik heb nog niet de energie gehad om er in te lezen
ik ga toch gauw even kijken
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

It's me zei

Hoi Anja...wat een leuke post.....en wat leuk dat je daar bent geweest !! ....fijne avond liefs Ria...

Bonjade zei

Wat een prachtvondsten zeg....en die bakvormpjes....zo mooi bewerkt.
En prachtig bestek ook.
Heerlijk genieten.
Fijne avond
Liefs

Manja, Brocante de Knotwilg zei

Hallo
Even op je blog gekeken
leuk die foto's van Frankrijk
en leuke spullentjes
fijne avond nog
Het is hier echt noodweer,
groetjes uit Zeeuws-Vlaanderen
Manja

Brocante de Knotwilg

Marijke van Ooijen zei

Hay Antonia,

Meis wat een prachtige oude spulletjes...die oude kaarten blijven geweldig..

Een heel fijn week-end,
Marijke

Sylvia zei

Wat een prachtige spulletjes heb je op de kop kunnen tikken, Anja !
Oude kaarten vind ik zo mooi, ik heb gisteren op een brocante markt nog enkele gevonden van begin 1900 met lieve poezen.
Fijn weekend,
Sylvia

Anja zei

Oooh ik ben vooral helemaal weg van het vormpje. Wat een plaatje is dat!

Fijn weekend (helaas heb ik geen ouderwetse kachel, maar onder een quilt op de bank doet het ook goed, hihi).

Huset vid ån zei

Åh, vad mycket vackert du bjuder på....Underbara bilder!

Må så gott!
Kram Therese

Home and Lifestyle zei

Hoi Anja,

De wikkel voor de kerstkrans zit volgens mij in een plastic tas in de container...Life & Garden zit hier totaal niet in de buurt, ik moet er 45 min. met de auto voor rijden...gaat hem niet worden dus!

Mocht je de wikkel toegestuurd willen krijgen, dan vis ik hem er ff uit ha ha...dat moet je wel voor vrijdag melden, anders wordt de container geleegd :-)

Lieve groet, Ingrid

Irma zei

heej Antonia dank jew el voor je leive woordjes ik was er echt ziek van maar je reactie deed veel goeds zo besef je dat er ook normale mensen zijn dat wist ik al maar op een moment als eergisteren denk je dat de hele wereld rot is,
wat zou ik daar graag eens struinen de bakvormpjes zo bewerkt nog noooooit gezien waanzinne leuk je vondsten.
heerlijk blad he Seasons buiten leven brocante recepte heerlijk.
een hele fijne dag en bijna weer weekend liefs Irma

Janny zei

Mooi tijdschrift, Seasons. Ik ben er ook op geabonneerd.
Ik heb net van de week onze zomervakantie geboekt en die gaat naar de Provence. Ik verheug me ook al op die leuke Zuidfranse marktjes!
Groeten,
Janny

Madelief zei

Hoi Anja,

Wat jamer dat de prijzen zo hoog waren. Voor mij is de lol er dan vaak al vanaf. Fijn dat er in iedergeval ook nog wat betaalbare spulletjes waren te vinden!

Een fijn weekend!

Lieve groet, Madelief