zaterdag 20 november 2010

Bakvormpjes


Nog niet zo heel lang geleden was de enige
bakvorm die ik in huis had, een springvorm
die ik altijd gebruik als ik een appeltaart
of boterkoek maak. Dat veranderde nadat ik
het boek Franske Stemninger van Jeanne
D'Arc Living onder ogen kreeg. Ik was op
slag verliefd op de hele kleine vormpjes
die ik daarin zag staan! En ook de stapeltjes
met bakvormpjes en die met een kaarsje erin
vond ik erg leuk. Ik ging op jacht en vond al
snel een aantal leuke exemplaren. Binnen
korte tijd had ik al een hele verzameling.
Maar ja, waar laat je ze allemaal.....








Regelmatig kwam ik een hele grote glazen
pot tegen, maar altijd was er wel iets mis
mee. Een stuk eraf, een plastic dop of een
grote barst erin. Ik kon het dan ook bijna
niet geloven toen ik een onbeschadigde
grote glazen pot met bakelieten deksel van
Tonnema bij De Kringloper zag staan.
Tonnema, sinds 1922 producent van KING,
de koning van de pepermunt. KING stond
voor Kwaliteit In Niets Geëvenaard. Nu
zitten alle vormpjes, behalve de exemplaren
die her en der in huis liggen ter decoratie,
in deze prachtige pot. En het mooie is, er
kunnen er nog meer bij!






Lieve groet,
Antonia

19 opmerkingen:

Sylvia zei

Wat een leuke bakvormpjes, Anja !
Staat mooi zo allemaal in de glazen pot !
Fijn weekend,
Sylvia

Hannekie(Sisterly) zei

wat mooi zeg deze pot. ik had er ooit twee en heb ze weg gedaan...aaahhhh...kan het nog steeds niet geloven dat ik dat gedaan hbe. je vormpjes zijn geweldig zeg
gr hannie

Home and Lifestyle zei

Wat heb jij er veel!!! En wat staat dat leuk in die prachtige pot! Ik heb nooit geweten dat King een afkorting was, leuk om te weten waar het voor staat.

Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Hoi Anja
...ik vind ze ook nog steeds leuk die kleine vormpjes........schattig....fijn weekend liefs Ria....

Ger zei

Ha lieve Antonia,

Nou snap ik waaron het niet wilden lukken met mijn reatie plaatsen,je bent bezig geweest met je weblog pimpen;-)
(Maar ik kopieerden de tekst 'n uurtje geleden even en bewaarde die onder mijn rechtermuisknop)
Mooi rustig wit de achtergrond en je banner om te zoenen!!!

Hoi Antonia,

Ja, ze zijn erg geliefd deze kleine bakvormpjes en in Frankrijk en België wil je ze nog wel eens tegen komen voor een schappelijke prijs.

Leuk dat jij ze ook aan het verzamelen bent!!!
Tja.....en dan in zo'n mooie oude voorraadsnoeppot dan is het helemaal mooi om het een leuk plekje te geven.
Je foto's zijn ook zo mooi gemaakt.
(ik kon ze net alleen niet meer zien.denk dat jij net iets aan het veranderen was?)

Ik heb mijn vormpjes op dit moment allemaal bij elkaar onder glazen stolp op schaal met voet, maar dat kan morgen al weer anders zijn;-)

Je bakblikken uit je vorige post zijn echt Frans, ik kocht ze namelijk jaren geleden in Normandie met het zelfde motiefje, 2charlotte russe en 2 cakebakblikken.
De Franse bakblikken hebben vaak een dun zilverkleurig laagje, het lijkt vertint.

Kwam toevallig gisteren deze online site tegen en daar staan er ook te koop, wel even goed kijken of ze echt oud zijn of enkel roestig.
Ik wilde de link eigenlijk naar je email adres sturen maar dat staat nergens op jou blog zie ik nu,dus dan zo maar even
http://www.brocante-les-champys.nl/

Nog veel verzamelplezier!!!
Fijn weekend en lieve groet!
Ger

kralenqueen zei

Hoi Antonia

Wat een goed idee van je zeg om al je vormpjes in een glazen pot te doen. Staat erg leuk zo. Maar ook met een waxine lichtje erin komen ze leuk in uit. Fijn weekend. groetjes Rianne

Stina zei

Vindt ze errug leuk die bakvormpjes!!!

Liefs Stina

Jeanette zei

Voorraadpotten zijn ook overal geschikt voor hè? stasat mooi zo in glas! slim opgelost;-) ik wil je nog bedanken voor je lieve woorden op m`n inspiratieloze post"-) echt heel lief...

Lieve groet, Jeanette

Bonjade zei

Wat een lieverdjes...elk stukje is uniek!!!
Ben er helemaal verliefd op.
Liefs

Marieke Reintjes zei

Hoii,
Kom via via op je blog, leuk hoor, erg sfeervol..
Ik ga mij bij je aanmelden..
Fijne avond, hartelijke groet, marieke

Bij Guusje Thuis zei

Hier, vooral op verzoek van de 'huisbakker' ook oude bakvormpjes die gezellig in een grote glazen pot op het aanrecht staan, maar ... er mogen nog altijd nieuwe vormpjes bij!

Anja zei

Hoi bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. Ben natuurlijk gelijk even bij gaan neuzen, en moet je zeggen dat je een erg leuk blog hebt! heb me gelijk aangemeld als volger!
Leuk die bakvormpjes in die pot, staat zo gezellig.
Groetjes Anja.

La Maison zei

Leuk toch, als je iets gericht zoekt vind je het ook.

Groeten
Hermine

hokje zei

Wat veel bakvormpjes... erg leuk, heb er zelf ook een aantal en vind inderdaad dat je er nooit teveel van kunt hebben ;-)

Leuke blog trouwens, heb mij aangemeld als volger!

Fijne dag,
Miranda

Theemuts Rommelhoekje. zei

Wat een mooie vorompjes en blog heb je !
Ik ga me zometeen gelijk even aanmelden.
Groetjes Romkje.

Mayflower zei

Wat heb je al een prachtige verzameling bakvormpjes Anja en wat een mooie oplossing ze in die grote glazen pot te doen, staat prachtig.
Lieve groet, Mea

Anoniem zei

Ha wat grappig,ik ga eerdaags ook een post erover doen,ik ben erook verliefd op en heb er ook al wat verzameld,die van jou zijn ook prachtig,ik vind het wel moeilijk om ze te vinden,fijn weekend,lieve groet Joke.

De Ruijsbroekjes zei

Ze blijven leuk, ik heb ook zo n pot met vormpjes..ik ben ook dol op stekers. die heb je ook in allerlei vormen...'t is echt genieten deze post, bedankt !

Janny zei

Leuk hoor, die vormpjes. Ik heb er ook heel wat maar ik doe er eigenlijk niks mee. Voor bakken zijn ze te oud dus liggen ze maar te liggen. Maar in zo'n pot is een leuk idee.
Groetjes,
Janny