dinsdag 10 mei 2011

Dienblaadje

Toen ik vorige week op de rommelmarkt een
dienblaadje kocht zag ik enkele mensen nogal
verbaasd kijken omdat ik er zo blij mee was.
Het dienblaadje was namelijk mooi van lelijk-
heid, knaloranje met goud! Maar ik zag al voor
me hoe het worden moest, mooi matzwart. Het
goud was nogal hardnekkig, maar na drie verf-
lagen (Soft Black van Painting the Past) en de
bijbehorende droogtijd is het precies geworden
wat ik voor ogen had. Het staat nu op de slaapkamer
met een kleine verzameling vintage broches.










Heb bericht van Ariadne at Home gekregen.
De Brocante van Toen productie is een maand
opgeschoven helaas.

Lieve groet,
Antonia

23 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, ik kan me de gezichten inderdaad voorstellen maar het is wel supermooi geworden. Je hebt er moeitte voor moeten doen maar het resultaat mag gezien worden zeg!
Lieve groet, Sonja

Michelle zei

Heel mooi geworden!! ja mensen kijken soms vreemd als je wat koopt, hebben wij ook hihi...

Dan wachten we gewoon een maandje langer, toch!

Fijne week
Lieve groetjes Michelle

Claudia Leertouwer zei

Prachtig die kleuren bij elkaar!

Ger zei

Ja,ja......soms moet je ergens''doorheen'' kunnen kijken...
en dat deed jij Anja:-)

Het eindresultaat mag er zijn, mooi met die sieraden en fleurige bloem.

Fijne dag en lieve groeten!!
Ger

@nne zei

je moet gewoon schoonheid door de lelijkheid kunnen zien! dat maakt het leven trouwens oh zo leuk. groetjes, @nne

hokje zei

Volgens mij heb ik ook nog zo'n dienblaadje op zolder liggen, dus ik moet geloof ik ook maar even met de verfkwast aan de slag, want het eindresultaat is prachtig.

Jammer dat de productie een maand is opgeschoven, maar we wachten het maar geduldig af...

Fijne dag,
Miranda

Het stokpaardje zei

Het is altijd handig dat niet iedereen er doorheen kan kijken. Zo blijft er voor ons genoeg mooie spullen over toch.
Groetjes Iris

wonen met brocante zei

Ik weet precies welke dienblaadjes je bedoeld. Heb er vorige keer 2 op de rommelmarkt gekocht en die waren al wit geschilderd. Dan zijn ze prachtig! Veel plezier ervan. Nu wachten tot het blad uitkomt en dan ga ik 'm zeker kopen! Groetjes Peggy

rosenresli zei

Dear Antonia,

what a really good idea to paint the tablet. It looks great and I for myself wouldn´t have such a great idea.
The pictures of the wisteria blooms are wonderful - I love this plant so much. We have planted two wisterias in our garden and one of them had the very first two blooms this year - makes me happy.

lovely greetings,
Tanja

Unknown zei

het lachen zal evrstomd zijn na het zien van je dienblaadje "after"???:)

Nog een maandje extra wachten...:(

Liefs,
Lynda

What's in a day zei

En nu niet terug naar de rommelmarkt hoor...hij is zo mooi geworden, als die mensen eens wisten hoe jij oude spullen weer nieuwe maakt!!!
Hij is heel goed geslaagd!

Groetjes,Eefie

Home and Lifestyle zei

Jammer dat je die verbaasde mensen deze metamorfose niet kunt laten zien, een wereld van verschil!

Balen dat het een maand opgeschoven wordt...maar hoe dan ook, hier komt ie in huis :-)!

Lieve groet, Ingrid

kralenqueen zei

Ja wat kan je soms blij zijn met iets waarvan een ander denkt.......walgelijk ! maar met een likje verf ziet alles er weer heel anders uit. je dienblad is mooi geworden hoor ! En om daar je broches op uit te stallen is wel een heel leuk idee van je.

Groetjes Rianne

Huys 50 zei

Oo jaa die dienblaadjes ken ik wel en inderdaad ze hebben normaal de meest gruwelijke kleuren maar wat worden ze mooi met een likje verf.
Deze is prachtig geworden in het zwart hoor !!

groetjes
Dicky Marie.

Eline Du Mongh Photography zei

prachtig blogje heb je !!

Groetjes
Eline DM*

ps: kom zeker is binnenwippen op mijn blogje, en laat dan zeker een berichtje achter.

It's me zei

Leuk gedaan !!...superr ....help brocante van toen...wat heb ik gemist??? vertel....xxx...

Anja zei

Als ik die dienblaadjes tegen kom koop ik ze ook altijd zo mooi en het figuurtje komt zo leuk uit als hij geschilderd is top.
Groetjes Anja.

alma zei

Wat een prachtig blaadje is het geworden. Dat is een gave om door oerlelijke dingen heen te kijken. En nu lach jij iedereen uit ;)

Lieve groet
Alma

Sylvia zei

Wat een mooi dienblaadje, Anja, toch fijn als je iets voor ogen hebt en het wordt dan zo mooi !
Prachtige foto's met de broches en de blauweregen !
Fijne week,
Sylvia

bikim zei

that brooche is gorgeous! bet it looks perfect on everything!
i also have those flowers on y garden but here they are long gone!
beautiful your photos!
that is so pretty!
!
happy day my friend!
Rosa

Bonjade zei

Kijk maar jij had het dus al helemaal in je hoofd....en dat wisten ze niet ;0)
Het resultaat mag zeker gezien worden, prachtig!
Fijne dag
Liefs

Janny zei

Dat is juist het leuke van het vinden van zoiets, toch? Ik sleep ook wel eens dingen mee waarvan hier thuis gevraagd wordt wat daar nu de bedoeling van is. Maar inmiddels weten ze wel dat het altijd leuk wordt.
Deze blaadjes ken ik ook en ik zal er in het vervolg eens met wat meer aandacht naar kijken.
Groetjes,
Janny

Marjan zei

Dat is mooi geworden! En dat met alleen een likje verf. Leuke vondst weer.
Groetjes
Juul